Kelas Online Clipart bersama MC

Kelas Online Clipart bersama MC

Tuesday 27 September 2016

MODUL KOCMC : DOODLE DAMIA

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera.

Untuk pengetahuan semua, MC buat modul baru untuk Kelas Online Clipart bersama MC (KOCMC) di mana, modul utama MC adalah untuk menghasilkan Doodle Damia.

Doodle Damia
Doodle Damia ni hanya menggunakan Basic Shapes sahaja, MC akan ajar asas untuk edit shape untuk jadi seperti Doodle Damia ni. Peserta juga dibenarkan untuk menggunakan Shapes lain yang mereka mahu.

Objektif modul ni adalah menghasilkan Doodle Damia yang sempurna. Tapi bukan wajib siap masa dalam kelas tu. Peserta boleh cuba perbaiki Doodle masing-masing dari semasa ke semasa di mana MC akan bimbing secara berterusan di Group Telegram & KOCMC Support Group (FB).

Evolusi atau perkembangan Doodle Damia, peserta boleh buat seperti di bawah.

Buang kaki sebelah & lebarkan untuk jadi kain. Baju boleh dilabuhkan.

Buang kaki, labuhkan baju. Kembangkan sikit, jadi jubah.
Bila peserta dah dapat buat semua di atas, boleh lah berevolusi dengan lebih mendalam. Boleh hasilkan plak Doodle Damia yang lebih matang seperti di bawah.





Nak buat Doodle Damia yang lebih matang ni, MC akan guide semua peserta KOCMC sampai bila-bila. Belajar hari-hari, Praktis... Praktis,,, Praktis... Kena rajin explore sendiri. Satu hari nanti, anda semua boleh hasilkan lebih hebat dari MC.

Mai MC ajaq. Jom masuk kelas MC. Doodle di bawah ni yang dibuat oleh peserta KOCMC. Once anda dah dapat buat macamni, InsyaAllah, anda bakal menghasilkan Doodle yang lebih hebat dari Doodle Damia MC tu.






MC bangga dengan hasil peserta KOCMC BATCH 1 - 3 ni sebab MC bagi sekejap ja, dah boleh buat.

InsyaAllah, peserta-peserta KOCMC BATCH 4 pon bakal hasilkan doodle best-best sebab modul ni MC guna untuk kelas Batch 4 yang berlangsung semalam (27.09.16 (Selasa), 9.00 - 11.00 malam). Picture di bawah adalah hasil peserta yang zero dalam Graphic Design hasilkan di akhir kelas semalam.







Selain Doodle, mereka juga ada hasilkan epal dari Basic Shapes sementara menunggu rakan-rakan lain menyiapkan aktiviti. Walaupon melukis epal ni adalah aktiviti selingan, mereka berjaya menghasilkan epal & juga transform kepada buah lain dengan jayanya.







Best kan? Anda yang langsung tak da Basic Graphic Design tu, jangan risau. Bukan bermakna sekali masuk kelas tu, boleh buat terus jadi cantik. No... Kalau ada tu memang jenis yang Gifted, sama macam subjek Pendidikan Seni Visual tu. Kelas online WAJIB HADIR tu adalah untuk MC ajar basic kepada anda. Asalkan ada rupa, itu adalah perkembangan yang hebat! Sebab... Bila dah ada rupa, dah tau proses dia, nak cantikkan, boleh buat kemudian. Edit bagi smooth.

Untuk 3D. MC akan ajar diluar waktu Kelas WAJIB HADIR tersebut yang diadakan di Telegram. Peserta boleh belajar di KOCMC Support Group (FB) atau di Telegram KOCMC.

Kepada yang berminat nak join kelas online MC ni, yuran dia rendah ja. MC kenakan kira MC jual masa & servis MC.

Kalau berminat, sila Whatsapp / Telegram 0194742602.

Semoga Bermanfaat.

With Love,
Mama Chekgu
MC
Share/Bookmark

0 comments:

Post a Comment